Haber Sesleri

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Genel
  4. »
  5. Mta Roleplay Terimleri

Mta Roleplay Terimleri

Haber Sesleri Haber Sesleri -
194 0

=Bu makalede MTA roleplay oyununda sıklıkla kullanılan terimler ve anlamları ele alınacaktır.

MTA Roleplay, oyuncuların sanal bir dünyada gerçekçi bir rol oynama deneyimi yaşadığı bir oyundur. MTA Roleplay’de sıklıkla kullanılan terimler, oyuncuların arasında iletişimi ve oyun içindeki etkileşimi kolaylaştırmak için geliştirilmiştir.

=In Character (IC), oyun içinde karakterinizi temsil eden gerçekçi bir rol oynama durumudur. IC terimi, oyuncuların karakterleri hakkında konuşma yaparken veya karakterler arasında iletişim kurarken kullanılır. Karakterinizin düşüncelerini, duygularını ve eylemlerini IC olarak ifade edersiniz. Bu, oyunun gerçekçiliğini ve atmosferini artırmak için önemlidir.

=Out Of Character (OOC), oyun dışında gerçek dünyayla ilgili konuşmaları ifade eder. OOC terimi, oyuncuların oyun dışında iletişim kurarken kullanılır. OOC sohbet, genellikle yetkililerin veya topluluk üyelerinin bir araya gelerek oyunla ilgili konuları tartıştığı bir platformdur. Bu platformda, gerçek dünyayla ilgili konular ve oyun dışındaki etkinlikler hakkında sohbet edilir.

=OOC sohbet, oyuncu veya topluluk arasında gerçekleşen, karakterlerin dışındaki konuşmalardır. Oyuncular, OOC sohbeti kullanarak diğer oyuncularla oyun dışında iletişim kurabilir ve oyunla ilgili bilgileri paylaşabilir. OOC sohbet, genellikle karakterler arası düşmanlık veya işbirliği dışında konuşulan konuları kapsar. OOC sohbet, oyuncuların birbirleriyle daha iyi etkileşimde bulunmasını sağlar ve oyunun daha sosyal bir deneyim olmasını sağlar.

=Metagaming, oyun içindeki bilgileri gerçek dünyada elde ederek avantaj sağlamak anlamına gelir. Bir oyuncunun diğer oyuncuları manipüle etmesi veya oyun içindeki bilgileri kullanarak oyunun akışını etkilemesi metagaming olarak adlandırılır. Metagaming, oyunun gerçekçiliğini bozar ve diğer oyuncuların adaletli bir oyun deneyimi yaşamasını engeller.=Powergaming, karakterin sınırlarını aşarak diğer karakterlere zorlama yapmak veya gerçekçilikten uzak hareketlerde bulunmaktır. Bir oyuncunun, oyunun kurallarını ve roleplay atmosferini ihlal ederek diğer oyuncuları zorlaması veya oyunun gerçekçiliğini bozan eylemlerde bulunması powergaming olarak adlandırılır. Powergaming, adil ve dengeli bir oyun deneyiminden uzaklaşmaya neden olabilir.

=AFK (Away From Keyboard), klavyeden veya fareyle aktif olmayan bir oyuncuyu ifade eder. Bir oyuncunun oyun içinde aktif olmadığı durumda, karakteri AFK olarak adlandırılır. AFK oyuncular, genellikle diğer oyuncuların oyun deneyimini olumsuz etkilememek için güvenli bir yere gitmeli veya çevrelerindeki oyunculara bilgi vermeli.

=Character Kill (CK), bir karakterin öldürülme durumunu ifade eder. CK terimi, karakterin kalıcı olarak öldürüldüğü durumları ifade eder. CK genellikle RP senaryolarında veya çatışma durumlarında gerçekleşir. Karakterinizin CK’ya uğraması, hikayenin akışını etkileyen önemli bir olaydır.=DM (Deathmatch), oyun içindeki rastgele bir şekilde oyuncuları öldürme eylemidir. DM, genellikle RP kurallarını ve atmosferini zorlayan, çatışma dışında oyuncuların direk olarak birbirlerini öldürdüğü durumları ifade eder. DM eylemleri, oyuncular arasında anlaşmazlıklara ve adaletsizliklere yol açabilir.=PK (Player Kill), bir oyuncunun diğer bir oyuncuyu öldürme durumunu ifade eder. PK, RP senaryolarında bir karakterin diğer bir karakter tarafından kalıcı olarak öldürülmesini ifade eder. PK genellikle karakterler arasındaki çatışma sonucunda gerçekleşir ve RP deneyimini etkileyen önemli bir unsurdur.

=Roleplay (RP), oyunda karakterinizi belirli bir rolü oynama durumudur. RP terimi, oyuncuların karakterlerini etkileşim kurmaları ve hikaye senaryolarında yer almaları için kullanılır. RP, oyuncuların yaratıcılığını kullanarak karakterlerini geliştirdiği ve senaryoları etkileştirdiği bir deneyim sunar.=RP adı, karakterinizi temsil etmek için seçtiğiniz isimdir. RP adı, oyuncunun karakterinin kimliğini ve rolünü yansıtan önemli bir unsurdur. Oyuncular, RP adını seçerken karakterlerinin özelliklerini, hikayelerini ve rolünü dikkate almalıdır.=RP arazisi, oyundaki rol yapma senaryosunun gerçekleştiği bölgedir. RP arazisi, oyuncuların karakterlerinin etkileşim kurduğu, olayların gerçekleştiği ve hikaye senaryolarının geliştiği bir yerdir. RP arazisi, oyundaki atmosferi ve deneyimi oluşturan önemli bir unsurdur.

1. IC

In Character, yani IC terimi, MTA roleplay oyununda karakterinizi gerçekçi bir şekilde temsil etme durumunu ifade eder. IC, oyuncunun oyun içindeki karakteriyle etkileşim kurmasını, oyun dünyasında gerçekçi bir rol oynamasını sağlar. Oyuncular, karakterlerini etrafındaki diğer karakterlerle etkileşime sokarak hikayeler oluşturabilir, iş yapabilir, arkadaşlıklar kurabilir veya düşmanlarla karşılaşabilir.

IC durumu, oyunda bir karakterin gerçek hayatta yapmayacağı eylemleri yapmak anlamına gelir. Bu durumda oyuncular, rol yapma yeteneklerini kullanarak karakterlerinin içinde bulunduğu dünyada olaylara tepki verir ve hikayelerin doğal bir şekilde ilerlemesini sağlar. Örneğin, bir karakterin bir işte çalışması, bir araba sürmesi, bir suç işlemesi veya bir tartışmaya katılması, oyun içinde IC rol oynamak anlamına gelir.

2. OOC

Out Of Character (OOC), oyun dışında gerçek dünyayla ilgili konuşmaları ifade eder. Oyun içinde karakterlerimizle gerçekçi bir rol oynama deneyimi yaşarken, bazen gerçek dünya hakkında konuşma ihtiyacı duyabiliriz. İşte tam da bu durumda OOC terimi devreye girer. OOC, karakterlerin dışındaki oyun içi sohbetleri ifade eder.

Örneğin, bir diğer oyuncuyla gerçek dünya hakkında sohbet etmek veya plan yapmak istediğinizde OOC sohbeti kullanırsınız. Bu tür sohbetler, oyun içindeki rolünüzü aşarak diğer oyuncularla iletişim kurmanızı sağlar. Ancak, OOC sohbeti kullanırken RP (Roleplay) deneyimine zarar vermemek ve gerçek dünya bilgilerini oyun içine taşımamak önemlidir.

OOC sohbetin dışında, metagaming ve powergaming gibi durumlar da OOC terimiyle ilişkilendirilir. Metagaming, oyun içinde elde edilen bilgileri gerçek dünyada kullanarak avantaj sağlamaya çalışmak demektir. Bu ise oyunun gerçekçiliğini bozar ve adil olmayan bir oyun deneyimi yaratır. Powergaming ise karakterin gerçekçilik sınırlarını aşarak zorlama yapmasını veya gerçekçilikten uzak hareketlerde bulunmasını ifade eder.

Genel olarak, OOC terimi MTA roleplay oyununda gerçek dünya olaylarını içeren konuşmaları ifade eder. Ancak, bu terimi kullanırken dikkatli olmalı ve oyun içindeki rol yapma deneyimini korumaya özen göstermelisiniz.

2.1 OOC Sohbet

=OOC sohbet, oyuncu veya topluluk arasında gerçekleşen, karakterlerin dışındaki konuşmalardır.

OOC sohbet, MTA roleplay oyununda genellikle önemli bir rol oynar. Rol yapma oyununda, karakterlerin oyun içinde belirli kurallar ve davranışlarla hareket ettiği bilinmektedir. Ancak OOC sohbet, karakterlerin gerçek dünyayla ilgili konuları konuştuğu bir ortamdır.

Bu tür sohbetler, oyun içi etkileşimi artırırken, aynı zamanda oyuncular arasında samimi bir bağ oluşturur. OOC sohbet, bir topluluğun sosyal etkileşimini geliştirmenin yanı sıra, yeni arkadaşlıklar kurma ve oyun dışında bile birbirini daha iyi anlama fırsatı sağlar.

OOC sohbet genellikle forumlar veya özel mesajlar gibi iletişim araçları aracılığıyla gerçekleştirilir. Bu sohbetlerde, karakterlerin yanı sıra gerçek yaşamdan konular da ele alınır. OOC sohbet, oyun içi hikayelerin, stratejilerin veya eylemlerin tartışıldığı, belki de oyuncuların bir araya geldiği bir oda gibidir.

Bu tür sohbetler, oyuncuların birbirleriyle daha yakın olmasını sağlar ve daha iyi bir takım çalışması için iletişimi güçlendirir. OOC sohbetin amacı, oyuncuların oyunun dışında da keyifli ve verimli bir iletişim kurmasını sağlamak ve genel olarak MTA roleplay deneyimini geliştirmektir.

2.1.1 Metagaming

Metagaming, MTA roleplay oyununda oyuncuların oyun içindeki bilgileri gerçek dünyada elde ederek avantaj sağlaması anlamına gelir. Bu durum, karakterlerin dışında, oyuncular arasında yapılan iletişimlerde sıkça görülür. Örneğin, bir oyuncu oyun dışında diğer oyuncunun karakterinin bir aracının yerini öğrenmişse, bu bilgiyi karakteri içinde kullanarak avantaj sağlaması metagaming olarak adlandırılır.

Metagaming’in oyunda yapılması, oyunun gerçekçiliğini ve eşitlik ilkesini bozar. Karakterlerin sadece in-character (IC) bilgilere dayanarak kararlar alması gerekmektedir. Oyun içindeki bilgilere sadece karakterlerin sahip olduğu bilgilerle ulaşılması, daha adil ve keyifli bir oyun deneyimi sunar.

Bu nedenle, oyunda metagaming yapmaktan kaçınılmalı ve gerçek dünyadan oyuna geçiş yapmamak adına out-of-character (OOC) iletişimlerin kısıtlanması gerekmektedir.

2.1.2 Powergaming

=Powergaming, karakterin sınırlarını aşarak diğer karakterlere zorlama yapmak veya gerçekçilikten uzak hareketlerde bulunmaktır.

Powergaming, MTA roleplay oyununda sıkça karşılaşılan bir terimdir. Bu terim, karakterin sınırlarını aşarak diğer karakterlere zorlama yapma veya gerçekçilikten uzak hareketlerde bulunma anlamına gelir. Powergaming yapan oyuncular, oyun kurallarını ihlal edebilir ve diğer oyuncuların oyundan keyif almasını engelleyebilir.

Bir örnekle açıklayacak olursak, bir oyuncu powergaming yaparak, karakterinin sıradışı bir yeteneği olduğunu iddia edebilir ve bu yetenekle diğer oyuncuları kontrol altına alabilir veya onlara zarar verebilir. Gerçekçilikten uzak olan bu hareketler, oyunun dengesini bozar ve diğer oyuncuların rol yapma deneyimini olumsuz etkiler.

Powergaming’i engellemek ve oyunun adil bir şekilde ilerlemesini sağlamak için MTA roleplay toplulukları kurallar oluştururlar ve bu kurallara uyulmasını beklerler. Oyuncuların gerçekçi bir şekilde rol yapmasını teşvik ederken, diğer karakterlere karşı saygılı ve adil olmaları önemlidir.

Powergaming’e karşı ortaya çıkan tepkiler, adil bir oyun ortamının devamı için önemlidir. MTA roleplay toplulukları, powergaming adımlarını engellemek ve oyuncuların sağlıklı bir oyun deneyimi yaşamasını sağlamak için düzenli olarak kontroller yapar ve gerekli cezaları uygular.

2.2 AFK

=AFK (Away From Keyboard), klavyeden veya fareyle aktif olmayan bir oyuncuyu ifade eder.

AFK, Internet üzerinde çok yaygın olarak kullanılan bir terimdir. Türkçeye “klavyeden veya fareyle aktif olmayan bir oyuncuyu ifade eder” şeklinde çevirebiliriz. MTA roleplay oyununda da AFK terimi önemli bir yer tutar. İster gerçek hayatta başka bir işle meşgul olalım, ister tuvalette ya da bir mola verelim, oyunda aktif bir şekilde oynamadığımız durumlar için AFK durumuna geçeriz.

Terim Anlamı
AFK (Away From Keyboard) klavyeden veya fareyle aktif olmayan bir oyuncuyu ifade eder

Oyun içinde, sahip olduğumuz karakterlerin sadece bizim kontrolümüzde olması gerekmektedir. Eğer herhangi bir nedenle oyundan uzaklaşırsak, diğer oyuncuların da buna uyum sağlaması gerekir. AFK durumundayken karakterimiz yönetilemez, hareket edemez ve diğer oyuncularla etkileşime geçemez. Ancak, oyundan tamamen çıkmadan önce veya AFK durumuna geçmeden önce, diğer oyunculara bilgi vermek önemlidir.

  • AFK durumunda olduğumuzu belirten bir mesaj veya sembol kullanabiliriz.
  • Diğer oyunculara AFK olacağımız süreyi bildirebiliriz.
  • Oyun içindeki etkinliklerden veya görevlerden ayrılmadan önce AFK durumuna geçmek önemlidir.

Bu şekilde, diğer oyunculara karşı saygılı ve dürüst bir yaklaşım sergilemiş oluruz. Ayrıca, AFK durumundayken karakterimiz zarar görebilir veya başka oyuncular tarafından hedef alınabilir. Bu nedenle, AFK durumundayken güvenli bir bölgeye geçmek veya diğer oyunculara karakterimizin korunmasını sağlamalarını rica etmek akıllıca olabilir.

3. CK

Character Kill (CK), MTA roleplay oyununda bir karakterin öldürülme durumunu ifade eder. CK terimi, karakterin oyun içindeki ölümünü temsil eden bir kısaltmadır. Bir oyuncu, karakterini belirli bir nedenle öldürebileceği gibi, diğer bir oyuncu tarafından da öldürülebilir. Bu durumda, karakterin hikayesi sona erer ve oyuncu yeni bir karakter veya roleplay senaryosu oluşturabilir.

CK durumu, oyunun gerçekçiliğini ve karakterlerin doğal döngüsünü sürdürmek için önemlidir. Bir karakterin öldürülmesi, tüm RP (roleplay) deneyimini etkileyen bir olaydır. Bununla birlikte, oyuncuların birbirlerini öldürürken kurallara uymaları ve ölüm sürecini gerçekçi bir şekilde yürütmeleri gerekmektedir.

Bir karakterin ölümü, oyun içinde belirli bir hikaye veya senaryo ile gerçekleşebilir. Bir çatışma, kaza, saldırı veya diğer nedenlerle karakterin hayatı sona erebilir. Ölüm sürecinin RP içinde anlamı vardır ve diğer karakterlerin ve topluluğun tepkileriyle birlikte oyun içinde bir dönüm noktası olabilir.

Bir CK durumu, oyunda gerçekçi bir deneyim ve etkileşim sağlamak için kullanılan bir mekanizmadır. Oyuncular, karakterlerinin hakimiyetini elinde tutarken aynı zamanda karakterlerinin ölümcül risklere maruz kalabileceğini de bilmelidir. CK, roleplay oyununun dinamiklerini ve oyun içi etkileşimi daha gerçekçi ve heyecan verici hale getirmeye yardımcı olur.

3.1 DM

=DM (Deathmatch), oyun içindeki rastgele bir şekilde oyuncuları öldürme eylemidir.

DM, yani Deathmatch, MTA roleplay oyununda sıkça karşımıza çıkan bir terimdir. Oyun içindeki rastgele bir şekilde gerçekleştirilen oyuncu öldürme eylemini ifade eder. Bu terim, oyuncular arasındaki çatışma ve mücadele durumlarında kullanılır.

Oyun içindeki DM durumu, genellikle heyecanı artırmak ve rol yapma deneyimini zenginleştirmek amacıyla kullanılır. Çeşitli senaryo ve hikayelerde, karakterlerin çatışmaları ve mücadeleleri DM olarak gerçekleştirilir. Oyuncular arasındaki rekabet ve gerilim, oyuna farklı bir boyut kazandırır.

DM, rastgele bir şekilde gerçekleşen bir eylem olduğu için bazı kurallar ve sınırlamalar içerir. Oyuncular, DM sırasında belirli kurallara uymalı ve diğer oyuncuların deneyimini olumsuz etkilemekten kaçınmalıdır. Adil bir şekilde oyunun akışını sürdürmek ve gerçekçilik ilkesini korumak önemlidir.

Bazı roleplay sunucularında DM, yasaklanmış olabilir veya belirli kurallara tabi tutulabilir. Bu tür kurallar, oyuncuların oyun deneyimini daha dengeli ve keyifli hale getirmek amacıyla uygulanır. DM, doğru bir şekilde kullanıldığında, oyundaki aksiyonu artırır ve oyuncular arasındaki etkileşimi güçlendirir.

3.2 PK

=PK (Player Kill), bir oyuncunun diğer bir oyuncuyu öldürme durumunu ifade eder. PK, MTA roleplay oyununda sıklıkla karşılaşılan bir terimdir. Oyunda gerçekçi bir roleplay deneyimi yaşarken, bazen çatışma ve mücadele durumları ortaya çıkabilir. İşte bu noktada PK terimi devreye girer.

PK, bir oyuncunun diğer bir oyuncuyu öldürmesini ifade eder. Bunun anlamı, bir oyuncunun güç kullanarak, diğer oyuncunun karakterini sonlandırmasıdır. PK durumu, oyuncular arasında bir anlaşmazlık, düşmanlık veya oyun içi hikaye gereği gerçekleşebilir. Ancak, PK gerçekleşmeden önce, uygun oyun içi rol yapma kurallarına dikkat etmek önemlidir. Bir oyuncunun diğerini PK yapabilmesi için belirli koşulların sağlanması gerekmektedir.

PK yaparken, karşılıklı bir anlaşmazlık veya bir çatışma yaşanması gerekmektedir. Ayrıca, PK yapılacaksa, diğer oyuncunun buna onay vermesi veya oyun içi bir rol yapma senaryosunun bunu gerektirmesi gerekmektedir. PK durumu, oyunda gerilimi artıran ve oyuncunun seçimlerinin sonuçlarını yansıtan önemli bir terimdir. Ancak, PK yapmadan önce, diğer oyuncularla iletişim kurmak, PK’nın uygun bir şekilde gerçekleşmesini sağlamak için önemlidir.

4. RP

Mta Roleplay Terimleri

Bu makalede MTA roleplay oyununda sıklıkla kullanılan terimler ve anlamları ele alınacaktır.

In Character (IC), oyun içinde karakterinizi temsil eden gerçekçi bir rol oynama durumudur.

Out Of Character (OOC), oyun dışında gerçek dünyayla ilgili konuşmaları ifade eder.

OOC sohbet, oyuncu veya topluluk arasında gerçekleşen, karakterlerin dışındaki konuşmalardır.

Metagaming, oyun içindeki bilgileri gerçek dünyada elde ederek avantaj sağlamak anlamına gelir.

Powergaming, karakterin sınırlarını aşarak diğer karakterlere zorlama yapmak veya gerçekçilikten uzak hareketlerde bulunmaktır.

AFK (Away From Keyboard), klavyeden veya fareyle aktif olmayan bir oyuncuyu ifade eder.

Character Kill (CK), bir karakterin öldürülme durumunu ifade eder.

DM (Deathmatch), oyun içindeki rastgele bir şekilde oyuncuları öldürme eylemidir.

PK (Player Kill), bir oyuncunun diğer bir oyuncuyu öldürme durumunu ifade eder.

Roleplay (RP), oyunda karakterinizi belirli bir rolü oynama durumudur. RP, oyuncuların karakterlerini gerçekçi bir şekilde canlandırmalarını sağlamak için kullanılan bir terimdir. Oyuncular, karakterlerinin geçmişini, kişilik özelliklerini ve hedeflerini belirleyerek RP deneyimini daha derinleştirebilirler.

RP adı, karakterinizi temsil etmek için seçtiğiniz isimdir. Bu isim, karakterinizin kimliği ve diğer oyuncularla etkileşim kurarken kullanacağınız bir tanımlayıcıdır.

RP arazisi, oyundaki rol yapma senaryosunun gerçekleştiği bölgedir. RP arazisi, oyunda karakterlerin etkileşimde bulunabileceği, görevler yapabileceği ve hikayeleri oynayabileceği bir ortamdır. Bu arazi, genellikle şehirler, kasabalar veya diğer mekanlar şeklinde tasvir edilir.

4.1 RP Adı

=RP adı, karakterinizi temsil etmek için seçtiğiniz isimdir.

RP adı, MTA roleplay oyununda karakterinizi temsil etmek için seçtiğiniz isimdir. Bu isim, karakterin kimliğini ve kişiliğini yansıtmak amacıyla önemlidir. RP adı seçerken dikkatli olmak ve karakterinizin rolünü tam olarak yansıtacak bir isim seçmek önemlidir.

RP adınız, diğer oyuncuların sizi tanımasına ve karakterinizi tanıması daha kolay olacaktır. Bu sayede diğer oyuncularla daha kolay etkileşim kurabilir ve oyunun içinde daha iyi bir deneyim yaşayabilirsiniz. RP adı seçerken, karakterinizin hikayesine uygun bir isim seçmek ve oyunun atmosferine uygun olmasına dikkat etmek önemlidir.

RP adı, oyun içindeki karakterin temsil ettiği dünyada bir kimlik belirler. Bu nedenle, karakterinize uygun bir isim seçerek oyun içindeki rolünüzü daha iyi icra edebilirsiniz. Seçtiğiniz RP adı, karakterinizi diğer oyunculara tanıtırken kullanacağınız bir kimlik olacaktır.

Özet olarak, RP adı, karakterinizi temsil edecek ve diğer oyuncularla etkileşim kurmanızı sağlayacak bir isimdir. Bu sebeple, RP adınızı dikkatli bir şekilde seçmeli ve karakterinizin kimliğini yansıtan bir isim olmasına özen göstermelisiniz.

4.2 RP Arazi

RP arazisi, MTA roleplay oyununda rol yapma senaryolarının gerçekleştiği önemli bir kavramdır. Bu kavram, oyuncuların karakterlerinin etkileşimde bulunabileceği ve rol oynayabileceği belirli bir bölgeyi ifade eder. RP arazileri, genellikle şehirler, kasabalar veya diğer mekanlar olabilir.

RP arazileri, oyundaki gerçekçilik ve etkileşim için çok önemlidir. Bu alanlar, oyuncuların karakterlerini geliştirmesi, hikayelerini ilerletmesi ve diğer oyuncularla etkileşime girerek rol yapma deneyimlerini yaşaması için bir fırsat sunar. RP arazilerinde, oyuncular arasında ticaret yapabilir, rol oynayabilir, sosyal etkinliklere katılabilir ve hatta mahkeme duruşmaları gibi benzersiz deneyimler yaşayabilirler.

RP arazileri genellikle detaylı bir şekilde tasarlanır ve çeşitli yerlerin bir kombinasyonunu içerebilir. Örneğin bir şehirde, RP arazisi içinde farklı mahalleler, ticaret bölgesi, polis karakolu, hastane, park ve daha fazlası gibi çeşitli mekanlar bulunabilir. Bu mekanlar oyunculara farklı rol yapma fırsatları sunabilir ve oyuncuların karakterlerini daha fazla derinleştirebilir.

Bir RP arazisi oluşturulurken, detaylar önemlidir. Detaylı bir arazi, oyunculara gerçek bir dünyada gibi hissetmeleri için daha fazla olanak sunar. Bu nedenle, RP arazileri genellikle ayrıntılı bir şekilde planlanır ve çevre detayları, NPC’ler (Non-Player Character), günlük yaşam aktiviteleri ve diğer unsurlarla zenginleştirilir.

Mta Roleplay Terimleri

Bu makalede MTA roleplay oyununda sıklıkla kullanılan terimler ve anlamları ele alınacaktır.

1. IC

In Character (IC), oyun içinde karakterinizi temsil eden gerçekçi bir rol oynama durumudur.

2. OOC

Out Of Character (OOC), oyun dışında gerçek dünyayla ilgili konuşmaları ifade eder.

2.1 OOC Sohbet

OOC sohbet, oyuncu veya topluluk arasında gerçekleşen, karakterlerin dışındaki konuşmalardır.

2.1.1 Metagaming

Metagaming, oyun içindeki bilgileri gerçek dünyada elde ederek avantaj sağlamak anlamına gelir.

2.1.2 Powergaming

Powergaming, karakterin sınırlarını aşarak diğer karakterlere zorlama yapmak veya gerçekçilikten uzak hareketlerde bulunmaktır.

2.2 AFK

AFK (Away From Keyboard), klavyeden veya fareyle aktif olmayan bir oyuncuyu ifade eder.

3. CK

Character Kill (CK), bir karakterin öldürülme durumunu ifade eder.

3.1 DM

DM (Deathmatch), oyun içindeki rastgele bir şekilde oyuncuları öldürme eylemidir.

3.2 PK

PK (Player Kill), bir oyuncunun diğer bir oyuncuyu öldürme durumunu ifade eder.

4. RP

Roleplay (RP), oyunda karakterinizi belirli bir rolü oynama durumudur.

4.1 RP Adı

RP adı, karakterinizi temsil etmek için seçtiğiniz isimdir.

4.2 RP Arazi

RP arazisi, oyundaki rol yapma senaryosunun gerçekleştiği bölgedir.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir